niedziela, 30 września 2012

Niedzielny obiadek. Dwukolorowa zupa krem.

 Moje drugie spotkanie z zupą krem. Robiłam już wersję pomidorowo- paprykową, wczoraj postawiłam tylko na paprykę:) I wiecie co? Mnie smakowała o niebo lepiej... Kolor żółty? Delikatne połączenie żółtej papryki i marchewki? Czerwony? Ognista papryczka chili i czerwona papryka...
Uwielbiam takie zupki, zwłaszcza gdy paletą barw przypominają o naszej polskiej, kolorowej jesieni:) 
Idealne rozgrzewająca, za sprawą ostrości chili, polecam:)

Składniki( 1 porcja):
  • 1 żółta papryka
  • 1 czerwona papryka
  • 1/2 strąka chili
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 marchewki
  • oliwa
  • sól
  • szklanka bulionu ( u mnie warzywny)
  • jogurt naturalny do podania.
Z papryk usuwam gniazda nasienne, kroję je na ćwiartki. Marchewki i czosnek obieram, pierwszą kroję na mniejsze kawałki. . Wszystkie warzywa układam na blaszce, doprawiam solą, skrapiam oliwą. Wstawiam do nagrzanego piekarnika na 180 stopni, opiekam ok 45 min. W trakcie pieczenia, przekręcam warzywa na drugą stronę, co zapobiega przypaleniu. Gdy warzywa są już miękkie, w jednej miseczce miksuję czerwoną paprykę z chili i ząbkiem czosnku, dolewając bulion. W drugiej natomiast paprykę żółtą z marchewką i drugim ząbkiem czosnku( dolewając  bulion). Obie zupki wlewam na jeden talerzyk. Podaję z jogurtem naturalnym:)

Inspiracja:  Ekoquchnia, (z moimi modyfikacjami)

4 komentarze:

  1. Ale kolorowy, bardzo apetyczny ten Twój obiad :) Taki jak lubię.

    OdpowiedzUsuń
  2. nie dość, ze musiała być smaczna to jeszcze tak ładnie wygląda!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja z zupą-kremem jeszcze się nie spotkałam. Chyba czas najwyższy to zmienić!

    OdpowiedzUsuń