wtorek, 7 sierpnia 2012

Chińskie pierożki won-ton z kurczakiem.


Kiedy w książce "Szybka kuchnia chińska" natknęłam się na przepis na te pierożki wiedziałam że muszę je wypróbować. Przepis wart zachodu, won-tonki idealne komponują się z sosem ostro słodkim ,który uwielbiam. Nigdzie nie mogłam dostać gotowego ciasta na pierogi, i postanowiłam zrobić je sama. Poszperałam, poszperałam i dowiedziałam sie że to ciasto składa sie tylko z jajek i mąki:P
Proste a takie trudne do zdobycia:)


Składniki:

Farsz:
  • 200 g  piersi z kurczaka
  • 1/2 łyżeczki oleju sezamowego
  • łyżeczka sosu sojowego
  • ząbek czosnku
  • kawałek (ok 3 cm) kłącza świeżego imbiru, obrany i posiekany)
  • dymka, posiekana
Pierś pokroić w kosteczkę, dodać resztę składników farszu, zmiksować blenderem na jednolitą masę.

Ciasto:
  • 100 g mąki pszennej
  • 100 g mąki pełnoziarnistek
  • 2 jajka
  • szczypta soli
Mąkę przesiać, dodać sól i jajka, wyrobić jednolite ciasto, odstawić do lodówki na ok. godzinę.
Po tym czasie ciasto rozwałkować na grubość 1 mm, podzielić na kwadraty o boku 5 cm.Na środku każdego ciasta ułożyć łyżeczkę farszu, brzegi zlepiać tak aby farsz nie wypadał. Pierożek powinien wyglądać jak mała torebka. Pierożki gotować na parze ok 10 min.

 Sos: 
  • 3 łyżki ketchupu
  • 3 łyżki wody
  • szczypta chili
  • 1/2 łyżeczki oleju sezamowego
  • sól
Wszystkie składniki sosu wymieszaj, podawaj do pierożków.

3 komentarze:

  1. Nigdy nie jadłam takich pierożków, zapowiadają się świetnie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie uczę się tej sztuki. Chinkali wyszły mi znakomicie, perfekcyjnie rzekłabym. Teraz czas na wonton. Wykorzystam ten przepis, jakoś przemawia do mnie. dziekuję

    OdpowiedzUsuń