czwartek, 26 lipca 2012

Pieczona papryka, pomidor. Makaron z pesto.



Wczoraj,  przeglądając książkę z przepisami wegetariańskimi  natknęłam się na ten przepis. Papryka i pomidor o tej porze roku zazwyczaj znajdują się na półkach w mojej lodówce, dlatego spróbowałam przyrządzić to apetycznie prezentujące się danie. Pieczona papryka, pomidor i czosnek cudownie do siebie pasują, do tego bazylia, którą uwielbiam. Już teraz wiem że to danie będzie częstym gościem na moim talerzu :-)



 Składniki na 2 porcje:
  • 1  papryka czerwona
  • 1 duży pomidor
  • ząbek czosnku
  • pęczek bazylii
  • 2 łyżki oliwy 
  • 1/2 łyżeczki przyprawy do kuchni włoskiej
  • pieprz i sól
  • 200 g makaronu penne ( ja użyłam pełnoziarnistego)
Piekarnik rozgrzać do temperatury 200 stopni. Pomidory pokroić na ćwiartki, z papryki usunąć gniazda nasienne, przekroić na pół. Czosnek obrać. Warzywa przełożyć na blachę, skropić oliwą, doprawić do smaku, piec ok. 30 min aż będą miękkie.  Makaron ugotować w osolonym wrzątku al dente.
Warzywa wyjąć z piekarnika,gorące przełożyć do blendera i zmiksować z pęczkiem bazylii i przyprawą do kuchni włoskiej. Podawać z makaronem. Ewentualnie posypać startym serem (ja pominęłam). Smacznego!:)

1 komentarz: