niedziela, 12 sierpnia 2012

Chińskie curry z kurczaka.

Dzisiaj niedziela, pasowało zjeść jakiegoś kurczaczka. Mama ciągle chodzi za mną i powtarza:"dziecko ty wogóle nie jesz mięsa!" A ja ilekroć jej powtarzam że nie ma racji, ona nie chce dać za wygraną. Dzisiaj przepis pochodzący z książki " Łatwa kuchnia chińska" Kenego Homa.
Curry pasuje do kurczaka, szczególnie w postaci lekkiego sosu o subtelnym aromacie, który nie przyćmił delikatnego smaku mięsa. Potrawa ma lekki smak w przeciwieństwie do curry w wersji indyjskiej.

Składniki:
  • 400 g piersi z kurczaka, pokrojonego w grubą kostkę
  • białko jaja
  • łyżeczka soli
  • łyżeczka oleju sezamowego
  • 2 łyżeczki mąki kukurydzianej
  • 300 ml wody
  • 1 łyżka oleju
  • 2 czerwone papryki, pokrojone 1 cm kwadraty
  • 150 ml bulionu
  • 2 duże ząbki czosnku, grubo posiekanego
  • łyżka pasty curry lub curry w proszku
  • 2 łyżeczki cukru
  • 1 i 1/2 łyżki jasnego sosu sojowego
  • 1 i 1/2 wina ryżowego( ja pominęłam, bo nie miałam)
  • 1 łyżeczka mąki kukurydzianej zmieszanej z 1 łyżką wody
Umieścić w misce kawałki kurczaka, białko, sól, olej sezamowy oraz 2 łyżeczki mąki kukurydzianej. Wstawić do lodówki na pół godzinki. W rondelku zagotować wodę, gotować kurczaka do białości( ok 4 minuty), można go również smażyć w woku ( ja wolałam tą pierwszą wersję). Wok rozgrzać, wlać do niego łyżkę oleju, wrzucić paprykę oraz czosnek i smażyć 2 min, mieszając. Dodać bulion, pastę curry, lub curry w proszku, cukier, sos sojowy, wino ryżowe ( które pominęłam), mąkę zmieszaną z wodą. Gotować 2 min. Dodać kurczaka, smażyć jeszcze 2 min, mieszając aby mięso było całkowicie pokryte sosem. Dodać świeżej kolendry ( ja miałam pietruszkę), podawać od razu. Smacznego:)

1 komentarz:

  1. O, takiego curry jeszcze nie jadłam. Wygląda apetycznie, a ciekawi mnie ten dodatek białka i wina :)

    OdpowiedzUsuń