środa, 1 sierpnia 2012

Amerykańsko. Knedle z borówką.

Kiedy babcia wręczała mi piękny słój z borówką, wiedziałam że nie mogę jej zmarnować. Musiałam znaleźć sposób na przyrządzenie jej w pyszny i zdrowy sposób.  I tak padło na knedle. Jadłam już wersje ze śliwkami i malinami, ale z borówkami? :)
Jakież było moje zdziwienie, już po pierwszym kęsie. Pycha!!!

Składniki:
  •  250 g sera twarogowego chudego
  • szklanka mąki pełnoziarnistej
  • białko jajka
  • szczypta soli
  • szklanka borówki amerykańskiej
Twaróg i białko wymieszać, dodać sól i mąkę. Wyrobić elastyczne ciasto. Podzielić na 10 części. Na każdy kawałek ciasta kłaść 5 borówek, zlepiać i formować kulki. Gotować w osolonym wrzątku ok. 5 min. Podawać z sosem jagodowym.

Sos:
  • pół szklanki borówek
  • 2 łyżeczki brązowego cukru
  • łyżka wody
Borówki podgrzewać na małym ogniu z cukrem i wodą aż do uzyskaniu gęstego syropu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz